De Bijenkorf is hét meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis waar iedereen bijzonder is.

Klant: De Bijenkorf
Industrie: Retail
Regio: Benelux, Global
Oplossing: Marketing Creatio, Sales Creatio Enterprise

BYK Case study
BYK Case study

De Bijenkorf is hét meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis waar iedereen bijzonder is.


de Bijenkorf is volop bezig met het invoeren van haar premium experience strategie. Hiermee zal de Bijenkorf een internationaal topniveau bereiken in merken, service en winkelbeleving. Met de focus op premium experience sluit de Bijenkorf beter aan op de huidige wensen van haar klanten. Het succes van de winkel in Amsterdam met vele luxe merken, onderstreept dit. Met de keuze voor een premium experience strategie is het grootste investeringsprogramma in de geschiedenis van de Bijenkorf gemoeid. De winkels van de Bijenkorf worden door een verbetering van de look & feel op niveau gebracht van flagship store. Dit betreft ook verbouwingsprojecten van enkele jaren. Qua aanbod van merken willen we onderscheidend en vernieuwend zijn. De signatuur ligt in het midden, hogere en luxe segment. Er wordt geïnvesteerd in premium service, passend bij de ambitie om klanten op internationaal topniveau van dienst te zijn.

De binding met de klanten wordt versterkt door de introductie van Privilege Membership. Hierdoor kan de Bijenkorf beter inspelen op de wensen van de klant en zorgen voor persoonlijke communicatie en service. Ook wordt er geïnvesteerd om de klanten online een volwaardige flagship store te kunnen bieden. De winkelvloer, fysiek en virtueel, wordt verder geïntegreerd met optimaal gebruik van de mogelijkheden van applicaties voor smartphones, tablets en social media. Hiervan is tablet assisted sales een voorbeeld waarbij men in de winkel een bestelling online kan plaatsen, mocht bijvoorbeeld een artikel niet meer in een bepaalde kleur in de winkel voorradig zijn.

Snelle toegang tot data met een 360° view

 

Uitdaging:

  • De mogelijkheid om de IT-architectuur op klantgegevens te herstructureren om een ‘single view’ weergave van de klant te creëren
  • Snelle en eenvoudige datamigratie en centralisatie
  • Mogelijkheid om te communiceren met de op maat gemaakte servicelaag van de Bijenkorf
  • Multi-channel communicatie portal-unificatie
  • Een verenigd platform dat marketing-, verkoop- en afdelingen samenvoegt
  • Out-of-the-box-functionaliteit zoals ontdubbeling van klantgegevens
  • AVG-conformiteit
BYK Case study

Oplossing:

Creatio en Webrixs hebben de volgende oplossingen geïmplementeerd en geïntegreerd met hun huidige omgeving:

  • Een AVG-compliant, klantgerichte gegevensomgeving die de privacy en bescherming van de persoonlijke informatie van de betrokkenen garandeert
  • Snelle datamigratie en integratie met de op maat gemaakte servicelaag van de Bijenkorf.
  • Een ‘single view’ weergave van klanten met een verbeterd Privilege-lidmaatschapsprogramma met behulp van de loyaliteitsmodule van bpm’online
  • Introductie van een nieuwe fysieke ledenkaart voor Privilege-leden om gedragsvoorkeuren te volgen
  • Real-time toewijzing van vouchers en giftcards, evenals inwisseling via mobiele app, webshop en alle betaalterminals in de Bijenkorf-winkels
  • Mogelijkheid om gepersonaliseerde campagnes en promoties uit te voeren met behulp van verzamelde klantgegevens

Samen met bpm’online heeft de Bijenkorf twee GDPR-klantrechten geïmplementeerd: het recht op inzage en het recht om te worden vergeten met behulp van de door Webrixs ontwikkelde GDPR-compliance toolkit. Twee maanden na implementatie werd de Bijenkorf genoemd in een artikel in de Volkskrant, een groot Nederlands dagblad. In dit artikel werden verschillende bedrijven beoordeeld op de manier waarop verzoeken om inzichten werden afgehandeld. De Bijenkorf nam de eerste plaats in.

Deel jouw ambities met ons!

Wij zijn heel benieuwd naar jouw business en jouw ambities.
Deel jouw wensen of vragen en hoe je denkt dat Webrixs zou kunnen helpen.

Hoe meer je vertelt, hoe beter en sneller wij kunnen reageren.
Laat jouw gegevens bij ons achter en wij nemen spoedig contact met je op.

Natuurlijk kun je ons ook direct bellen! Dat kan op: +31 (0) 23 205 23 60